کنگره گردشگری سلامت
کنگره گردشگری سلامت

نمایشگاه جانبی کنگره گردشگری سلامت و رویداد TSTARS

برگزاری کنگره‌های بین‌المللی بهترین فرصت برای نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های داخلی به فعالان جهانی است.

نمایشگاه جانبی کنگره گردشگری سلامت و رویداد TSTARS

برگزاری کنگره‌های بین‌المللی بهترین فرصت برای نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های داخلی به فعالان جهانی است. پنجمین کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که در آبان ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما انجام شد، علاوه بر پنل‌های تخصصی خود، دو بازوی اجرایی دیگر نیز داشت.


یکی از این بازوها، برگزاری دومین رویداد بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در کسب و کار‌های نوپای سلامت و گردشگری سلامت موسوم به TSTARS و دیگری نمایشگاه جانبی این گنگره بود که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.
در این مطلب با ایروکسپو؛ مجری پخش آنلاین کنگره گردشگری سلامت همراه باشید تا تمامی جزییات این دو اتفاق موفق تجاری را بدانید.

نمایشگاه جانبی کنگره گردشگری سلامت

گردشگری سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های در حال توسعه و پیشرفت بین‌المللی، به دو دسته گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم می‌شود.

هدف از ایجاد این نوع گردشگری، پذیرش گردشگران با هدف ارائه خدمات پزشکی در محیط خارج از محل زندگی و انجام تمامی امور مربوط به اقامت و دریافت این خدمات به بهترین شکل ممکن است.
در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی، گردشگری سلامت مفهوم دیرینه‌ای به شمار می‌رود که توانسته جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند.


جالب است بدانید که نرخ گردشگری سلامت در تجارت بین‌الملل به بیش از 20 درصد رسیده که همین امر نشان‌دهنده جایگاه این صنعت در میان انواع توریسم محسوب می‌شود.
مفهوم گردشگری سلامت که چند سالی است در ایران جا افتاده است باید سرعت و قدرت بیشتری را بگیرد. پنجمین کنگره سلامت گردشگری کشورهای اسلامی بوده که با محرک تکمیل کننده نمایشگاه، ارزش بیش از پیشی یافت.

بیش از 30 غرفه حاضر در این نمایشگاه، طی سه روز توانمندی‌های خود را به معرض دید فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت گردشگری سلامت قرار دادند که از جمله فعال‌ترین آنان می‌توان به Panter، نویان نگین پارسیان و دانپوی اشاره کرد.


حضور بیمارستان‌ها و مجموعه‌های درمانی پیشرو در عرصه گردشگری سلامت و نیز آژانس‌ها و فعالان گردشگری سبب شد تمامی فعالان راغب به دریافت خدمات در ایران با این شرکت‌ها آشنا شوند و فرصت مناسبی را برای گسترش بازار گردشگری سلامت در ایران ایجاد کنند.

این کنگره با استفاده از تجارت چهار دوره پیشین خود توانست علاوه بر ایجاد ارتباط بین فعالان سلامت کشورهای اسلامی، بخش‌های خصوصی و فعالان داخلی فعال در این زمینه را نیز به بازار بین‌المللی متصل کند.

دومین رویداد TSTARS

با توجه به پیگیری‌ها و اقدامات جدی کشورها در حوزه سلامت و بالاخص برندسازی در دوران طلایی پس از کرونا، استقبال کم‌نظیری از برگزاری پنجمین کنگره گردشگری سلامت به‌عمل آمد؛ استقبالی که با اضافه شدن بخش TSTARS یا دومین رویداد بین‌المللی فرصت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های گردشگری سلامت به میزبانی ایران، جذابتی دو چندان یافت.


در رویداد TSTARS بیش از 15 طرح از میان صد طرح ارسالی جهت ارائه انتخاب و به مطرح کردن ایده خود پرداختند؛ از استارتاپ مخصوص جلوگیری از سرطان در زنان گرفته تا ایجاد پلتفرم‌هایی در راستای ایجاد ارتباط مجازی بین دکتران و مسافرهای خارجی، اکثر طرح‌های ارائه شده از کشور میزبان یعنی ایران بود که تمجید و تحسین ناظران و سرمایه‌گذاران را برانگیخت.


جوانان نوآور ایرانی و خارجی در این رویداد علاوه بر طرح ایده‌های خود به بحث و گفتمان و جذب سرمایه در نشست‌های تخصصی B2B پرداختند، فرصتی که واقعا برای بسیاری از این جوانان غیرقابل تکرار خواهد بود.

یکی دیگر از موضوعات بسیار مفید برگزاری رویداد TSTARS، نشست گروه تبادل و انتقال فناوری D8 (هشت کشور در حال توسعه اسلامی) با کنگره گردشگری سلامت و مشارکت در زمینه استارتاپ‌های حوزه سلامت بود.


خوشبختانه طرح‌ها و نشست‌های کاربردی کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی توانست علاوه بر معرفی ایران و تهران به‌عنوان پایتخت گردشگری سلامت جهان اسلام، فرصت‌های بسیار خوبی را نیز برای فعالان گردشگری سلامت در عرصه بین‌المللی فراهم آورد.

ایروکسپو با نشر جدید مطلب در خصوص این کنگره تمامی موارد و زوایای آن را برای فعالان تجاری حوزه گردشگری سلامت مطرح کرد، پس با پیگیری مطالب پیش‌رو، از تمامی موارد رویدادهای تجاری کشور مطلع شوید.