تکنولوژی NFT
تکنولوژی NFT

تاثیر تکنولوژی NFT در صنعت نمایشگاهی

تاثیر تکنولوژی NFT در صنعت نمایشگاهی

سال 2021 را می‌توان سال NFT دانست؛ معروفیت و محبوبیت تکنولوژی NFT به تیتر اول خبرها مبدل شده و کارشناسان رویدادها و بازاریابی آنلاین پتانسیل‌های زیادی را در راستای بهره بردن از آن متصور می‌شوند.

با توجه به وضعیت فعلی دنیا از نظر همه‌گیری کرونا و افزایش آلاینده‌های محیط زیستی، صنعت نمایشگاهی به تغییر و تحولاتی اساسی نیاز دارد که تکنولوژی NFT می‌تواند یکی از مهمترین راهکارهای آن باشد

ادغام صنعت نمایشگاهی و تکنولوژیNFT، مسیری قوی و دیجیتالی را برای مشتریان خود خواهد ساخت.

ایروکسپو؛ به‌عنوان سامانه آنلاین نمایشگاهی آنلاین، با معرفی این فناوری جدید، سعی در معرفی هر چه بیشتر و تاثیر آن در صنعت نمایشگاهی ایران و دنیا دارد.

تکنولوژی NFT را بشناسید

استفاده از فناوری بلاک چین در بازار تجارت و بازاریابی به شدت افزایش یافته که یکی از این فناوری‌های نوظهور صنعت NFT  است.

حال سوال اصلی این است که این تکنولوژی چیست و به چه منظوری خلق شد؟

فناوری NFT ترکیبی از محتواهای دیجیتالی مانند فایل‌های صوتی، تصویری و دارایی‌های به شکل ارز دیجیتال است.

استفاده از NFT سبب مالکیت و تجارت دارایی‌های دیجیتال شده است که به‌شدت برای طرفداران و کلکسیونرها جذابیت دارد.

به زبان ساده‌تر، NFTها شماره سریال‌هایی که به محصولات می‌دهند تا صحت آن‌ها را تایید کنند.

در ادامه با تاثیر این تکنولوژی نوظهور در صنعت نمایشگاهی و راهکارهای ایروکسپو برای استفاده از آن در رویدادهای تجاری آشنا خواهید شد.

تاثیر تکنولوژی NFT در صنعت نمایشگاهی

هر صنعتی همواره به ایده‌های جدید و فوق العاده کاربردی احتیاج خواهد داشت. امکان تبدیل محصولات برند به یکی از آیتم های منحصر به فرد دیجیتال، هدفی برای اجرای جامع و هدفمند تکنولوژی NFT در راستای تقویت و ایجاد جذابیت برای مصرف‌کنندگان است.

اما این تکنولوژی چه تاثیری در آینده صنعت نمایشگاهی ایران و جهان دارد؟

انتقال بیش از پیش نمایشگاه‌ها به دنیای هیبرید، تاثیر فزاینده‌ای بر تجربه فردی و جمعی صنعت عظیم نمایشگاهی دارد.

عرضه محصولات در قابل دیجیتال، تصاویر غیرقابل انکاری را به مصرف‌کنندگان آینده خواهد داد به طور مثال فضایی را در نظر بگیرید که دیگر نیازی به کاغذ برای معرفی محصولات یا پرداخت توسط اسکناس نداشته باشد و تنها توسط یک گوشی و با استفاده از دنیای مجازی، امکان داد و ستد امن‌تر و موثرتری را ایجاد کند.

همچنین امکان شرکت کاربران در این فضای جدید به صورت حضوری یا غیرحضوری، مفهوم دهکده جهانی را کاملا پیاده‌سازی خواهد کرد.

برخی از تاثیرات انکارناپذیر فن‌آوری NFTعبارت است از:

– دیجیتالی شدن هر آنچه که هست!

مهم نیست که رویداد شما از چه نوعی باشد؛ خواه رویدادی مطبوعاتی یا نمایشگاه‌های تجاری.
تمامی افراد حاضر در این رویدادها امکان اتصال و ارتباط گرفتن با یکدیگر از طریق NFT را خواهند داشت و در آن واحد بخشی از برندهای شرکت‌کننده نیز به آنان نشان داده خواهد شد.

از مهمترین دلایل استقبال از تکنولوژی NFT، توجه داشتن آن به برند شخصی افراد و امکان مشتری مداری راحت و از راه دور است. تکنولوژی نوین  NFT علاوه بر الهام بخشیدن و حفظ مشتریان، به‌دنبال برآورده کردن نیازهای تمامی فروشندگان خرد و متوسط خواهد بود.

جالب است بدانید که هدف پلتفرم‌های ایروکسپو و تکنولوژی‌هایی مانند NFT یکی هستند؛ بدین نحوه که هر دو آنان با ایجاد امکانات دیجیتال خود، سعی در بازاریابی هدفمند و سریع برای کاربران دارند.

– زمان رویداد فیزیکی به پایان رسیده است!

با توجه به توسعه اینترنت و آشنایی کاربران و وفق پیدا کردن آنان با امکانات دیجیتال، دیگر زمان رویدادهای تمام فیزیکی به پایان رسیده است.
آشنایی و بازاریابی با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی و وبسایت به حدی گسترش یافته است که دیگر نیازی به بازاریابی حضوری احساس نمی‌شود.

تکنولوژی NFT به یکی از اصلی‌ترین بازوهای اجرایی فضای مجازی مبدل خواهد شد؛ راهکاری امن و با ثبات برای داد و ستد و درآمدزایی کسب‌وکارهای نوپا.

– با NFT دیگر نیازی به کارت نخواهید داشت

NFT ها می‌توانند به عنوان روشی مبتکرانه و بسیار فردی برای دسترسی به یک رویداد مورد استفاده قرار گیرند.

این تکنولوژی کارت ورود به رویدادها را کاربردی‌تر و فراموش نشدنی‌تر خواهد کرد می کنند.

همچنین جذب مشتریان مبتنی بر نوآوری و امکان تجزیه و تحلیل تراکنش‌ها از طریق سیستم بلاک چین میسر خواهد شد.
تکنولوژی NFT کاملا مطابق با نیازهای امروزه تجارت آنلاین و در راستای دستیابی به اهداف بازاریابی است را منتقل می کنند و می توانند به اقلام کلکسیونر محبوب تبدیل شوند.

صنعت NFT هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد، مسلما مزایای این تکنولوژی در فازهای بعدی بیشتر و بهتر آشکار می‌شود و در آینده بیشتر و میسرتر به‌عنوان ابزاری در صنعت نمایشگاهی و بازاریابی استفاده خواهد شد.
این تکنولوژی به‌عنوان مکمل اصلی استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارهای خرد و متوسط استفاده خواهد شد. با مطالعه وبلاگ وبسایت ایروکسپو، پیش از همه از این تکنولوژی‌ها آگاه شوید.