نمایشگاه پوشاک
نمایشگاه پوشاک

در نمایشگاه پوشاک تهران چه گذشت؟

در نمایشگاه پوشاک تهران چه گذشت؟

صنعت نساجی و پوشاک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع ایران، در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بیشماری را به خود دیده است.

نوسازی دستگاه‌های تولیدی، استفاده از نیروی کار مجرب، به‌روز بودن طراحان پوشاک و موقعیت خاص جغرافیایی ایران، همه و همه از دلایل گسترش بازار داخلی و صادراتی منسوجات ایرانی هستند.

نمایشگاه پوشاک و نساجی که در آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، شاهد این پیشرفت‌ها بود.

حضور هیات تجاری از کشور هندوستان که با سازماندهی منحصر به فردی مدیریت شد، از دستاوردهای ایروکسپو در برگزاری جلسات تخصصی B2B (تجارت به تجارت) به شمار می‌رود.

حال سوال اینجاست که ایروکسپو چگونه و با ایجاد چه سازوکاری، امکان برگزاری این جلسات را فراهم کرد؟ مزایای جلسات تخصصی B2B در محیط رویدادهای تجاری چیست؟

جلسات تخصصی نمایشگاهی؛ کلید تعامل فعالان تجاری

همه ما تا حدودی با تعاریف بازاریابی آشنایی داریم اما میزان تأثیرگذاری و استفاده درست از هر یک از انواع آن را نمی‌شناسیم.

مدل‌های مختلف بازاریابی از B2C (تجارت به مصرف‌کننده) گرفته تاB2B، تنها یک هدف دارند و آن افزایش فروش و سود حاصل از آن است.

زمانی که از بازاریابی صحبت می‌کنیم، اکثریت فکر به یک همکاری عادی فکر می‌کنند اما این مفهوم، فرای آن چیزی است که باید به خریدار انتقال داد.

در بازاریابیB2B، علاوه بر معرفی محصول باید به تمامی نگرانی‌های سرمایه‌گذاری طرف دوم نیز اهمیت داد.

حال تصور کنید که خریدار از کشور خارجی باشد؛ پس علاوه بر تخصص در فروش و بازاریابی، باید محیط این گفتگو را متناسب با فرهنگ بین‌الملل مدیریت کنید.

ایجاد محیط نمایشگاهی جهت برگزاری جلسات تخصصی B2B و چگونگی دریافت بازخوردی مناسب، از تخصص‌های ایروکسپو بوده که برای تمامی فعالان تجاری و صنعتی محیا شده است.

کافیست تا با مراجعه به وبسایت ایروکسپو و عضویت در این پلتفرم آنلاین، علاوه بر حضور مجازی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی و معرفی برند خود، در محیطی کاملا حرفه‌ای، به بازاریابی سریع و هدفمند با فعالان تجاری داخلی و خارجی بپردازید.

فواید بازاریابی B2B در نمایشگاه  

نمایشگاه نساجی و پوشاک تهران، با حجم انبوهی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی همراه بود.

این امکان سبب شد تا تمامی برندها و افراد فعال در این حوزه، شانس ارتباط گیری خود با این سرمایه‌گذاران را امتحان و به معرفی محصول یا خدمات خود بپردازند اما فواید جلسات تخصصی B2B برگزار شده در این نمایشگاه چه بود؟

  • افزایش حجم مبادلات

یکی از مهم‌ترین مزایای برگزاری این جلسات، حجم بالای معاملات با نفرات فعال در این حوزه است.

علیرغم سایر متدهای بازاریابی، در بازاریابیB2B ، حجم بالایی از مبادلات را خواهید داشت.

اگر شما بتوانید سرویس‌ها و خدمات خود را به‌صورت عمده به یک تجارت دیگر بفروشید، سود خیلی بیشتری نسبت به کار با مصرف‌کنندگان عادی نصیبتان خواهد شد.

حال فکر کنید که شما با ده‌ها شرکت بزرگ و افراد فعال در حوزه کاری خود همکاری کنید، این موفقیت چه حسی دارد!؟

این ارتباطات برای هر شرکتی، دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.

  • داشتن سفارشات ثابت

با ایجاد بازاریابی B2B، برند شما امکان همکاری بلند مدت با سایر شرکت‌ها و افراد را خواهد داشت.

حضور و همکاری با نفرات داخلی و خارجی متخصص، سبب خواهد شد تا بدون دردسر و صرف زمان زیاد، بازار خود را در مناطق دیگر گسترش دهید.

تنها نکته مهم در حفظ این رابطه تجاری، جلب رضایت طرفین معامله و تبدیل کردن آنان به مشتریانی دائمی و بلند مدت است که بدون شک باید مورد توجه قرار گیرد.

  • در معرض دید باشید!

زمانی که شما با چند برند و فعال تجاری و صنعتی دیگر همکاری کنید و خدمات خوبی نیز ارائه دهید، به خودی خود در بین دیگران نیز شناخته خواهید شد.

پس یکی دیگر از مزایای غیرقابل انکار جلسات تخصصی B2B، دیده شدن برند شما توسط دیگران است.

همچنین در خلال برگزاری این جلسات، شما از وضعیت بازارهای داخلی و خارجی دیگر و برنامه‌ریزی آتی تولیدات خود مطلع خواهید شد.

همکاری و حتی گفتگو با فعالان تجاری و صنعتی آگاه سبب خواهد شد تا نقاط مثبت و منفی تجارت خود را بشناسید.

همچنین حضور فعال و مداوم در پلتفرم‌های نمایشگاهی و ارتباط با متخصصان این حوزه، شما را نحوه سرمایه‌گذاری صحیح و چگونگی گسترش بازار مطلع خواهد کرد.

مواردی که گفته شد مربوط به مبحثی بنام Research Market بوده که از بزرگترین اهداف شکل‌گیری ایروکسپو به‌شمار می‌رود.

با استفاده از این ابزار، نهایتا خواهید دانست که برای سود بیشتر باید برروی چه تجارت‌هایی متمرکز شوید.

  • کاهش مخارج اضافی بازاریابی

به‌دلیل بالا بودن حجم درخواست و سفارشات و نیز برنامه‌ریزی‌ برای ایجاد جلسات تخصصی در بازاریابی‌B2B، این نوع تجارت با کاهش چشمگیر و تاثیرات به مراتب بهتری همراه است.

این مزیت برای شرکت‌های کوچک و متوسط و نوپا بسیار حائز اهمیت است.

مسلما مزایای برگزاری جلسات تخصصی‌B2B، با توجه به مهارت افراد در معرفی برند خود، بیش از موارد گفته شده است.

با مراجعه به وبسایت و عضویت در آن، علاوه بر اطلاع از نحوه برگزاری این جلسات، اولین فعال حاضر در رویداد مرتبط با کسب‌وکار خود باشید.