نمایشگاه قرآن
نمایشگاه قرآن

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

بیست و نهمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم از پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا بیست و هفتم رمضان (۲۸ فروردین تا نهم اردیبهشت) با شعار«قرآن، کتاب امید و آرامش» به‌ مدت ۱۴ روزدر مصلی امام خمینی تهران برگزار خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته در دومین جلسه شورای برنامه ریزی گفت: در صورت کسب اجازه از ستاد ملی مقابله با کرونا و موافقت آن ستاد با حفظ تمام دستورالعمل های بهداشتی امسال شاهد برگزاری آن به شکل حضوری هستیم.

همچنین امسال نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به صورت مجازی هم برپا خواهد شد. علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی  www.iqfa.ir از بخش های مختلف فروشگاهی و محتوایی نمایشگاه بازدید کنند.

طراحی و ایده نمایشگاه قرآن

در این دوره از نمایشگاه، طراحیِ ۸۰ ایدۀ خلاقانه در قالب ۴۶ بخش دایر است. بخش فرهنگ دانش ‌بنیان و سواد سایبری و مجازی از جملۀ این ایده‌ هاست که بناست طی فرآیندی، بازدید کنندگان با مقدمات سواد رسانه ‌ای آشنا شوند تا به این ترتیب بسترهای لازم جهت کاهش آسیب‌ های فضای مجازی به سبک زندگی خانواده‌ ها به ‌ویژه جوانان و نوجوانان را فراهم کند. خدمات ‌محور و خدمات‌ پایه بودن نمایشگاه در این دوره از مهم ‌ترین ویژگی‌های این رویداد قرآنی شمرده شده است.

نمایشگاه آنلاین ایران بیوتی و کلین 1401

آثار و محصولات قابل عرضه

از جمله بخش‌ های نمایشگاه قرآن امسال «مسجد جامعه ‌پرداز و تمدن ‌ساز»، «آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی»، «آواها و نغمات قرآنی»، «الگوهای فرهنگی»، «ترجمۀ قرآن»، «فضای سایبری و فرهنگ دانش ‌بنیان»، «جهاد تبیین»، «ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه»، «خانواده و سبک زندگی قرآنی»، «نوجوان»، «باغ آیه ‌ها»، «مشاوره‌ های قرآن‌ بنیان»، «نشر مکتوب و دیجیتال دینی»، «عفاف و حجاب»، «خادمان قرآن»، «هنرهای دینی»، «عرضۀ محصولات حجاب» و… است.

از جمله بخش‌ های نمایشگاه قرآن امسال «مسجد جامعه ‌پرداز و تمدن ‌ساز»، «آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی»، «آوا‌ها و نغمات قرآنی»، «الگو‌های فرهنگی»، «ترجمۀ قرآن«، »فضای سایبری و فرهنگ دانش ‌بنیان»، «جهاد تبیین»، «ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه»، «خانواده و سبک زندگی قرآنی»، «نوجوان»، «باغ آیه‌ها»، «مشاوره‌های قرآن ‌بنیان»، «نشر مکتوب و دیجیتال دینی»، «عفاف و حجاب»، «خادمان قرآن«، «هنر‌های دینی»، «عرضۀ محصولات حجاب» و… است.

جشنواره «کمان» ویژه نوجوانان در نمایشگاه قرآن

بخش نوجوان از بخش‌هایی است که در این دوره به نمایشگاه قرآن اضافه شده و سعی دارد کارکرد سرگرمی‌های دیجیتال را در تربیت قرآنی نوجوانان کشورمان به تصویر بکشد و به جامعه مخاطب خود اعلام کند که با استفاده از سرگرمی ‌های دیجیتال چگونه می ‌توان روایت درست و جذابی از قصه ‌های قرآن و داستان‌ های تاریخ اسلام را برای مخاطب روایت کرد.

مدیر بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم، گفت: بخشی را با عنوان تجربه بازی داریم که اصطلاحا گیم‌ سنتر یا گیم نتی است که نوجوانان در آن حضور دارند و بازی می‌کنند؛ بازی‌هایی را که با محتوای قرآنی و تاریخ اسلام تولید شده و اخیرا به بازار عرضه شده و بازی ‌های فاخری نیز هستند. نوجوانان این بازی‌ها را در مدت زمان مشخصی به‌ صورت آزادانه بازی می ‌کنند و بعد از آن هم در مسابقاتی که برمبنای همین تجربه بازی برای آن‌ها طراحی شده، شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: بخشی به فهم بازی برمی ‌گردد که نسبت به بازی که کردند چه برداشتی دارند، چه محتوای را توانستند دریافت کنند، با چه شخصیت‌هایی آشنا شدند و با چه بخشی از تاریخ اسلام توانستند تجربه کنند. به برگزیده‌های این قسمت جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته