نمایشگاه بیوتی 1401
نمایشگاه بیوتی و کلین 1401

نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1401

نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1401

نیاز امروزه انسان به مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی فرای یک نیاز معمولی به شمار می‌رود. در حال حاضر، تقریبا بیش از 75 درصد مردم دنیا از مواد شوینده برای شست و شو و نظافت استفاده می‌کنند که این به معنای گسترش بازار تولیدی این محصولات در وضعیت کنونی است.

با آغاز همه‌گیری کرونا، اهمیت نمایشگاه‌هایی مانند ایران بیوتی 1401 که پیشروی صنعت مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته در ایران است، بالاتر خواهد رفت.

پس با ایروکسپو؛ مجری نمایشگاه آنلاین ایران بیوتی 1401 همراه باشید تا هر آنچه را که نیاز دارید در مورد صنعت مواد پاک کننده و این رویداد تجاری بدانید.

صنعت مواد شوینده در ایران

اهمیت بالای نظافت و پاکیزگی در میان تمامی افراد جامعه، سبب شده تا روزانه حجم تقاضای انبوهی برای محصولات شوینده وجود داشته باشد.

جالب است بدانید که میزان تقاضای محصولات شوینده در سرتاسر جهان تقریبا یکسان تلقی می‌شود. طبق آمار و ارقام، کل صادرات محصولات شوینده در دنیا برابر با ۳۱ میلیارد دلار بوده که طبق پیش‌بینی  این مبلغ تا سال ۲۰۲۵، به 33 میلیارد خواهد رسید و این به معنای نیاز به تولید بیشتر و با کیفیت‌تر است.

عمده صادرات محصولات شوینده بترتیب به کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه و چین تعلق دارد.

صنعت مواد شوینده و بهداشتی در ایران سابقه‌ای قدیمی داشته و به دهه 1330 شمسی بر می‌گردد.

در دهه 30 هجری، با ورود مواد شوینده به شهرهای بزرگ مانند تهران، احداث کارکانجات این محصولات در کشور آغاز و بازاریابی آن در کشور رشد کرد.

محصولاتی که زمانی وارداتی و متعلق به قشر مرفه جامعه بودند، حال در دسترس عموم قرار گرفته بودند این به‌معنای لزوم برنامه‌ریزی برای تولید و توزیع عادلانه محصولات بود.

رشد فرهنگی جامعه و افزایش استفاده مواد شوینده در دهه‌های گذشته، سبب ارتقای سطح کیفی این محصولات در ایران شده است. طبق آمار، تولید سالانه مواد شوینده و بهداشتی در ایران سالانه حدود 200 میلیون بوده که در سال گذشته، به رقم 400 میلیون دلار رسید اما توان تولیدی ایران بالاتر از این ارقام است!

در سال‌های اخیر، شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی توانسته‌اند بیش از 180 هزار تن محصول به مبلغ 76 میلیون دلار را صادر کنند و طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ایران ظرفیت صادرات یک و نیم میلیارد دلار محصولات شوینده و بهداشتی در سال را دارد.

در منطقه، ایران پس از ترکیه، رتبه دوم را در زمینه محصولات شوینده و پاک‌کننده بخود اختصاص داده و خود نیز دارای بازاری 70 میلیونی در داخل است.

انواع محصولات شوینده و بهداشتی را بشناسید

علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها در سال‌های اخیر، چندین شرکت از کشورهای آلمان، هلند و ترکیه در دو سال گذشته اقدام به ساخت و تولید محصولات مختلف به صورت مشترک با کارگزاران ایرانی و یا مستقل کرده‌اند.

با علم به اینکه توان تولید محصولات شوینده، بهداشتی و سلولزی در کشور 120 درصد بیشتر از توان فعلی است، می‌توان شاهد صادرات بیش از پیش این محصولات به کشورهای مختلف از جمله کانادا نیز باشیم.

حال سوال پیش می‌آید که محصولات شوینده، بهداشتی و سلولزی شامل چه مواردی است؟

  • پودر شوینده شامل انواع پودر لباسشویی، دستی و ماشینی
  • مایعات شوینده شامل مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، مایع کف‌شویی و شیشه پاک‌کن
  • مایعات سفیدکننده، مایعات ضدعفونی‌کننده و خوشبوکننده‌ها
  • مواد (جامد یا مایع) شوینده و تقویت‌کننده شامل صابون، شامپو، خمیر دندان و …
  • لوازم آرایشی شامل انواع کرم‌ها، انواع معطرکننده‌ها، مواد حالت‌دهنده و تقویت‌کننده مو و سایر مواد آرایشی
  • انواع محصولات سلولزی شامل دستمال توالت، پوشک بچه، نوار بهداشتی بانوان و …

سوال بعدی که پیش می‌آید این است که میعادگاه نقد و بررسی محصولات و برنامه‌ریزی برای توسعه بازارهای صادراتی این محصولات کجاست؟ پاسخ این سوال، نمایشگاه ایران بیوتی 1401 بوده که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ایروکسپو به عنوان مجری نمایشگاه آنلاین ایران بیوتی از شما برای حضور مجازی در این نمایشگاه دعوت می‌کند، برای کسب اطلاعات بیشتر در راستای حضور به‌عنوان بازدیدکننده با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لیست شرکنندگان و تاریخ نمایشگاه ایران بیوتی 1401

محدودیت در دریافت پول از شرکای خارجی در تمامی حوزه‌ها و صنایع، همواره یکی از مشکلات اساسی فعالیت در ایران به‌شمار می‌رود.

همین امر سبب شد تا میزان قاچاق این محصولات در ایران به شدت افزایش یافته و مشکلات متعددی را برای تولیدکنندگان داخلی به وجود بیاورد.

برگزاری همایش و نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه محصولات شوینده و بهداشتی، سلولزی سبب خواهد شد تا دیگر گلوگاه‌های این صنعت شناخته شده و اقدامات موثری در راستای حل آنان صورت گیرد.

بزرگترین نمایشگاه حوزه مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی، نمایشگاه ایران بیوتی بوده که در سال‌های گذشته به‌طور مستمر برگزار شده است و بیست و نهمین دوره آن در اردیبهشت ماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه ایران بیوتی 1401، بهترین مکان برای رایزنی در راستای بهبود صادرات، توسعه بازار در داخل و خارج کشور، منع واردات و جلوگیری از قاچاق، تامین مواد اولیه موردنیاز و نیز کاهش ریسک سرمایه گذاری در این حوزه است.

حضور شرکت‌های معتبر داخلی و بین‌المللی سبب پیشرفت صنعت مواد شوینده، پاک‌کننده، سلولزی و صنایع وابسته در ایران خواهد شد.

از جمله شرکت‌های داخلی حاضر در این نمایشگاه، می‌توان به پاکسان، شیمی طب، اکسون دژ الوند، آفاق شیمی و پاک فیروزه اشاره کرد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته ۱۴۰۱ موسوم به ایران بیوتی از تاریخ : ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

برگزار خواهد شد.

بدون شک حضور شرکت‌های بین‌المللی در این نمایشگاه به اهمیت آن خواهد افزود پس با عضویت در وبسایت ایروکسپو؛ مجری نمایشگاه آنلاین ایران بیوتی، از لحظه لحظه این نمایشگاه بهره کافی را ببرید.

ستاره درخشان مهر آسا (سدما) اسپانسر بخش آنلاین نمایشگاه بیوتی و کلین 1401 می شود.