مزیت حضور در نمایشگاه مجازی
مزیت حضور در نمایشگاه مجازی

5 مزیت حضور در نمایشگاه مجازی را بدانید

5 مزیت حضور در نمایشگاه مجازی را بدانید

نمایشگاه‌ مجازی، اتفاقی که شاید کمتر کسی فکر تشکیل و توسعه‌اش را می‌کرد به یکی از بهترین ایده‌های قرن جاری مبدل شده است. شاید شما هم این جمله را که شنیده باشید که با حضور در نمایشگاه‌های مجازی، برند خود را از راه دور و با کمترین هزینه گسترش دهید، اما آیا دیگر مزایای نمایشگاه‌های مجازی را می‌دانید؟

آیا می‌دانستید که طبق  گزارش وبسایت معتبر فوربس، استفاده از نمایشگاه‌های مجازی بعد از همه‌گیری کرونا، بیش از 1000 درصد رشد داشته است؛ رشدی که با توجه به ادامه آن به مراتب بیشتر نیز خواهد شد.
ایروکسپو؛ سامانه آنلاین نمایشگاهی ایران با هدف گسترش بازاریابی آنلاین هدفمند شما را به هر نمایشگاه مجازی مرتبطی وصل می‌کند تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، بازخوردی سریع در توسعه روابط بین‌الملل خود داشته باشید.

مزایایی که شما را غافلگیر خواهند کرد

برگزاری رویداد در قالب نمایشگاه مجازی متشکل از تعیین وقت نشست‌های تجاری، برقراری تماس و  نهایتا ایجاد ارتباط کاری موثر است. اما ایجاد پلتفرمی منسجم و کارآمد در راستای دستیابی سریعتر شرکت‌های دانش بنیان و صنایع کوچک و متوسط به هدف بازاریابی بسیار مهم است.

مزایای نمایشگاه مجازی نسبت به نمایشگاه فیزیکی:

1. بسیار ارزان‌تر است!

بیایید قبول کنیم که نمایشگاه‌های فیزیکی با توجه به وضعیت فعلی بسیار گران هستند؛ از هزینه‌های طراحی غرفه گرفته تا تبلیغات!
هزینه‌هایی مانند مبلمان غرفه، حمل و نقل، زمان کارکنان، هزینه سفر، غذا و … مبالغ سنگینی را بر شرکت‌ها مخصوصا صنایع کوچک و متوسط تحمیل می‌کند. راه‌حل ارزان‌تر و کارآمدتر برای این سازمان‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های مجازی و استفاده از پتانسیل این پلتفرم‌هاست.

2. ایجاد و پیگیری سرنخ‌ها

نمایشگاه‌ها می توانند آشفته باشند و اگر غرفه شما شلوغ باشد، ممکن است نام کسی را از دست بدهید یا نشان کسی را اسکن کنید. نمایشگاه های مجازی طیف گسترده ای از راه‌حل‌ها را ارائه می‌دهد که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند مطالبی را در مورد مجموعه‌ شما دانلود کنند و همواره در حافظه خود داشته باشند. این مطالب شامل فیلم، عکس، کاتالوگ و تمامی اطلاعات تماس شما خواهد بود پس با ورود و عضویت در وبسایت ایروکسپو، به تمامی این امکانات دست خواهید یافت.

3. مدام در معرض دید باشید!

نمایشگاههای تجاری معمولاً چند روز به طول می‌انجامند و هنگامی که به پایان می‌رسند ، فقط یک مورد وجود دارد و آن حضور مجدد در سال آینده است. از عمده‌ترین تفاوت‌های نمایشگاه مجازی و فیزیکی، طولانی مدت بودن و در دسترس بودن آن برای حداقل 3 ماه از تاریخ شروع نمایشگاه است پس با هزینه کمتر، به مدت طولانی‌تری دیده خواهید شد!

4. به محیط‌ زیست کمک کنید

رویدادهای فیزیکی می توانند تأثیر بسزایی روی محیط داشته باشند، به ویژه هنگامی که صحبت از ضایعات و رد پای کربن به میان می‌آید. هزینه چاپ و تکثیر مداوم کاغذ و مصرف گرایی‌های بی‌رویه، این مضرات را دو برابر می‌کند پس اگر به محیط‌زیست اهمیت می‌دهید و طرفدار دیجیتال شدن اطلاعات هستید، از نمایشگاه‌های مجازی غافل نمانید.

5. به مخاطبان جهانی وصل شوید

رویدادهای مجازی این مزیت بزرگ را دارند که از سراسر جهان قابل دسترسی هستند. این بدان معناست که شما محصول یا خدمات خود را بدون هزینه زیاد، در نمایشگاه‌های خارجی در برابر مخاطبان بین‌المللی قرار می‌دهید. علاوه بر این موارد، دیگر نیازی به پروسه طولانی دریافت ویزا و اقداماتی مانند دریافت ووچر و تضمین بانکی ندارید. با سیستم خود در دفتر یا خانه، با هزاران نفر در نمایشگاه مجازی ارتباط بگیرید. در نظر گرفتن نحوه تعامل موثر و پیش‌نیازهای زبان مواردی هستند که باید به آنان توجه کرد پس با ارتباط با کارشناسان ایروکسپو، از خدماتی کمکی ما مطلع گردید.


نمایشگاهی که بدون شک نمونه کاملی از نمایشگاه مجازی برشمرده می‌شود، اکسپو 2020 دبی است؛ نمایشگاهی که امکانات فراوانی از جمله حضور تمامی کشورها، امکان تبلیغ تمامی اصناف در غرفه مجازی را فراهم می‌کند. اکسپو دبی از مهر ماه سال جاری آغاز و تا پایان فروردین 1400 ادامه خواهد داشت.تمامی موارد فوق به دقت در این نمایشگاه پیاده شده است پس اگر مشتاق معرفی برند و کسب‌وکار خود به جهانیان هستید، این فرصت اسثتنایی را از دست ندهید.