Irantex and IRAN MODE
Irantex and IRAN MODE

نمایشگاه نساجی و پوشاک، یک صنعت در قالب دو رویداد

صنعت نساجی و پوشاک در کشور به‌عنوان یکی از یازده پیشران توسعه صنعتی، اهمیت بسیار فراوانی دارد.
از اهداف افق 1404 برای صنایع نساجی و پوشاک می‌توان به دستیابی به جایگاه سوم در منطقه خاورمیانه و رتبه پنجاهم در دنیا اشاره کرد.


نایل شدن به جایگاه‌های مذکور تنها با تکیه بر رقابت‌پذیری، نوسازی و جذب سرمایه‌گذاری همراه با ارتقای بهره‌وری میسر خواهد بود.
اما آیا مسیر تولید محصولات نساجی و پوشاک در کشور هموار است و یا اینکه با چالش‌های متعددی همراه خواهد بود؟ استراتژی فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در قبال این دو صنعت مهم کشور چگونه است؟


ایروکسپو، به‌عنوان مجری پخش آنلاین و برگزارکننده نمایشگاه‌های نساجی و پوشاک 1400، با گزارش کامل و جامع خود در خصوص این دو صنعت، در صدد گسترش بازار داخلی و صادراتی برای فعالان تجاری و صنعتی است.
پس اگر فعال در حوزه نساجی و پوشاک و یا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید!

چالش‌های اصلی صنعت نساجی کشور

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، تعداد واحدهای نساجی و پوشاک در سال 1399 به به بیش از 8 هزار واحد رسیده است که همین تعداد، نشان دهنده سهم 11 درصدی از کل صنعت کشور است.

صنعت نساجی و پوشاک کشور با چندین عامل عمده مواجه است، این چالش‌ها عبارتند از:

  • عدم تمایل به سرمایه‌گذاری از سوی فعالان تجاری
  • واردات بی رویه و غیر رسمی
  • صادرات بیش از حد محصولات خام
  • هزینه بالای خدمات و مستهلک شدن سیستم تولید پوشاک
  • تامین مواد اولیه پتروشیمی

یکی از مکان‌های بسیار عملی و کاربردی برای رشد و پیشرفت و ترقی صنایع مختلف، نمایشگاه‌ها هستند.
نهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران به محل مناسبی برای مشورت و یافتن راه‌حل در راستای برطرف سازی مشکلات مذکور و تجهیزو به‌روز رسانی صنعت مد و پوشاک است.


حضور شرکت‌های جدید و محصولات و تجهیزات به‌روز و مدرن، سبب اهمیت یافتن دو چندان این نمایشگاه خواهد شد.
این رویداد بزرگ در صنعت پوشاک، محل ارائه محصولاتی مانند پارچه و پوشاک به‌شمار می‌رود.
همچنین نمایشگاه ایران مد، یک رویداد بین ‌المللی جامع برای صنعت مد ایرانی و اسلامی نیز محسوب می‌شود.

با توجه به وجود طیف وسیعی از فعالان صنعت پوشاک، این نمایشگاه هم برای غرفه‌داران و هم برای بازدیدکنندگان از اهمیت فراوانی برخوردار است.
از مهمترین مطالب مورد بررسی در این نمایشگاه می‌توان به اصلاح روند تولیدات پوشاک و حضور ایران در بازارهای جهانی اشاره کرد.

نمایشگاه صنعت نساجی

شرکای بین‌المللی ایران در صنعت پوشاک
حضور شرکت‌هایی از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، ترکیه، بنگلادش، مالزی سبب خواهد شد تا این رویداد به مکانی برای نمایش آخرین محصولات و تکنولوژی‌های تولید پوشاک و مد در زمینه منسوجات مبدل شود.
حضور در این نمایشگاه، فرصت بسیار مناسبی برای تمامی تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت نساجی به شمار می‌رود تا در ارتباطی نزدیکتر و عمیق‌تر، به توسعه کسب و کار و بازاریابی هدفمند محصولات خود دست یابند.
امکان حضور آنلاین در این دو نمایشگاه از طریق پلتفرم ایروکسپو، فرصتی کم نظیر برای فعالان تجاری و صنعتی این حوزه است تا با صرف هزینه زمانی و مالی کمتر، به برگزاری جلسات تخصصی B2B بپردازند.

در نمایشگاه نساجی 1400 چه خواهد گذشت؟
رویداد تجاری Irantex 2021، یک نمایشگاه جامع برای ماشین‌آلات و محصولات نساجی است که علاوه بر مواد اولیه، منسوجات خانگی و غیره، به صنایع پارچه و نخ نیز خواهد پرداخت.

نمایشگاه صنعت نساجی ایران

از موارد و محصولات مطرح شده در این نمایشگاه می‌توان به گروه‌های زیر اشاره کرد:

  • ماشین‌های گلدوزی و دوخت و برش، چرخ خیاطی و ماشین‌آلات نساجی
  • انواع منسوجات خانگی مانند پارچه‌های رومبلی، پرده‌ای، حوله، رومیزی، ترمه، پرده و کرکره و …
  • انواع کالای خواب مانند تشک، پتو، روتختی، ملحفه و روبالشی، بالش و قطعات وابسته
  • انواع نخ، الیاف، رنگ و انواع مواد اولیه صنایع نساجی از جمله البسه مردانه، زنانه و بچه‌گانه و همچنین صنایع شال و روسری

با توجه به وجود نقاط مشترک دو نمایشگاه نساجی و پوشاک، هر دو رویداد از تاریخ یکشنبه مورخ 14 آذر سال جاری تا چهارشنبه مورخ 17 آذر در محل دائمی نمايشگاه های بين المللی تهران برگزار خواهد شد.

با توجه به حضور ایروکسپو به‌عنوان پخش زنده نمایشگاه نساجی و برگزارکننده این رویداد مهم و تاثیرگذار تجاری، امکان حضور آنلاین در نمایشگاه‌های نساجی و پوشاک فراهم شده است پس با عضویت در وبسایت ایروکسپو، هدفمند و سریع بازاریابی کرده و تجارت خود را گسترش دهید.

در نمایشگاه پوشاک تهران چه گذشت؟