Virtual exhibitions
Virtual exhibitions

آنچه باید از نمایشگاه مجازی بدانیم

نمایشگاه های آنلاین و مجازی در چند سال اخیر که تمامی کشور های جهان با ویروس کووید ۱۹ درگیر بودند، بیشتر شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. از بزرگ ترین مزیت های نمایشگاه های آنلاین را می توان کاهش هزینه برای صاحبان مشاغل عنوان کرد.

نمایشگاه آنلاین

نمایشگاه آنلاین، تکنولوژی ها و نوآوری های نمایشگاهی، امروزه جایگاه ویژه ای را در دنیا تکنولوژی و ارتباطات به دست آورده است. عملکرد نمایشگاه های آنلاین به گونه ای است که هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارند و بسیار مقرون به صرفه می باشند. در حال حاضر مطابق با تحقیقات فارستر، نمایشگاه های مجازی، بهترین منابع اطلاعاتی برای ارائه مشاغل و سرمایه گذاری ها هستند.

نمایشگاه آنلاین چیست؟

در ابتدا راه اندازی نمایشگاه های آنلاین نگرانی هایی بابت عدم حضور مشتریان و صاحبان مشاغل در این بستر ایجاد شده بود. اما در حال حاضر توانسته اند نقش گسترده ای در پیشرفت بازاریابی داشته باشند. در این نمایشگاه هیچ محدودیتی در تعداد حضور سرمایه گذاران و خریداران وجود ندارد و هر فرد در هر کجای جهان که باشد، می تواند تنها با یک ثبت نام ساده، از این نمایشگاه ها بازدید کند.

نمایشگاه آنلاین، تکنولوژی ها و نوآوری های نمایشگاهی یا همان بازدید های مجازی، یکی از رویداد های آنلاین است که از سال ۲۰۰۰ میلادی مورد استفاده بسیاری از کشور های پیشرفته جهانی قرار گرفته است. اساس کار این نمایشگاه ها، ایجاد کردن یک بستر مجازی است تا کارآفرینان یا فروشندگان بتوانند به صورت اینترنتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این نمایشگاه ها کامل تحت وب برگزار شده و تمامی تعاملات درون آن به صورت آنلاین و مجازی انجام می گیرد.

مزیت های نمایشگاه آنلاین ، تکنولوژی ها و نوآوری های نمایشگاهی

در حال حاضر نمایشگاه مجازی، تکنولوژی ها و نوآوری های نمایشگاهی به عنوان دومین منبع معتبر و مهم جهانی برای افزایش اطلاعات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مشاغل مختلف و بزرگ به حساب می آید. نمایشگاه های آنلاین و مجازی در چند سال اخیر که تمامی کشور های جهان با ویروس کووید ۱۹ درگیر بودند، بیشتر شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. از بزرگ ترین مزیت های این نمایشگاه را می توان کاهش هزینه برای صاحبان مشاغل عنوان کرد. از آن جایی که رویداد ها کاملا در بستر اینترنت برگزار می شود، شرکت کنندگان محدودیت مکانی نخواهند داشت و می توان گفت که تعداد سرمایه گذاران افزایش پیدا می کند.

مدت زمان برگزاری نمایشگاه ها نیز بیشتر است و از این طریق می توان اطلاعات بیشتر و جامع تری را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد. همچنین امکانات بیشتری نظیر پادکست، فناوری چگونگی برگزار کردن سمینار ها و … را در اختیار کاربران قرار می دهند. تعاملات در نمایشگاه های فعال در بستر اینترنت، بسیار بیشتر و راحت تر است و تمامی شرکت کنندگان می توانند در گروه های مختلف با سرمایه گذاران، اسپانسر ها و سایر کاربران ارتباط برقرار کنند.

عملکرد فناوری و اپلیکیشن های نمایشگاهی در بازدید مجازی

عملکرد نمایشگاه آنلاین، تکنولوژی ها و نوآوری های نمایشگاهی بدین گونه است که غرفه های مجازی را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می دهد. در این غرفه ها، بازدید کنندگان می توانند به راحتی از نام شرکت، لوگو آن، آدرس، پرسنل، شماره تماس و … اطلاع پیدا کنند. همچنین با وارد شدن به این غرفه های مجازی حتی فیلم ها و تصاویر مختلفی از روند فعالیت شرکت مربوطه در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد. غرفه داران نیز سعی کرده اند تا به نحوه صحیح و جامع محصولات ارائه دهنده خود و روند فعالیتشان را به تمام کاربران فعال در نمایشگاه، اطلاع رسانی کنند. لازم به ذکر است که تمامی سوالات و تعاملات در این بستر به صورت تصویری و زنده پاسخ داده خواهد شد تا هیچ ابهامی باقی نماند

مجازی شدن یا نشدن؟وضعیت فعلی صنعت نمایشگاهی