نمایشگاه مجازی
نمایشگاه مجازی

مجازی شدن یا نشدن، مسأله این است؟!

کدام نمایشگاه بهتر و به صرفه تر است؟

نمایشگاه مجازی چیست؟ مزیت های نمایشگاه مجازی

نمایشگاه مجازی، همان‌طور که از نامش نیز مشخص‌ شده، یک رویداد نمایشگاهی است که به‌ صورت مجازی و یا آنلاین، برگزار می‌گردد. در حالت معمول، نمایشگاه‌های مجازی و آنلاین در یک پلتفرم جامع و تحت وب روی می‌دهند.

در سال گذشته، دنیای نمایشگاهی روزگار خوشی را سپری نمی‌کرد، تمامی سازماندهندگان حوزه نمایشگاه در تلاشی نا امیدانه به دنبال یافتن راهی برای جبران ضرر ناشی از همه‌گیری کرونا و تدارک برگزاری رویدادهای مجازی بودند.

بسیاری از آنان از مرگ صنعت نمایشگاهی و روتین شدن تماس‌ها در نرم افزارهایی مانند Zoom نگران بودند اما توسعه و گسترش تکنولوژی‌های دنیای مجازی آنان را شگفت زده و امیدوار نگه می‎‌داشت. این تکنولوژی در کنار خبر واکسیناسیون عمومی و امکان بازگشت رویدادهای فیزیکی، از شیرین‌ترین خبرهای این حوزه در دو سال گذشته به شمار می‌روند.

ایروکسپو قصد دارد تا در این مقاله، به بررسی تاثیرات رویدادهای مجازی در دنیای نمایشگاهی دنیا بپردازد.

وضعیت فعلی صنعت نمایشگاهی جهان

ذهن‌های بدبینانه، چشم‌انداز صنعت نمایشگاه را در آغاز همه‌گیری کنار گذاشته و ادعا کردند که رویدادهای تجاری به آسانی به رویدادهای دیجیتالی قابل انتقال خواهند بود.

 اما همانطور که تماس‌های مجازی جایگزینی برای مشارکت‌های اجتماعی به شمار نمی روند، بخش‌های تجاری نیز ترجیح می‌دهند برای مباحث فوری در صنعت خود، ملاقات حضوری داشته باشند، پس راهکار واقعی و منطقی استفاده از بستری است که توامان مجازی و حضوری باشد.

اگر شما یک محقق یا کارآفرین برتر در زمینه هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ باشید، آیا واقعاً از طریق مکالمه مجازی به طرح پیچیده‌ترین مسائل جدید در زمینه کاری خود خواهید پرداخت؟ از طرفی آیا ریسک شیوع مجدد همه‌گیری با ملاقات‌های فیزیکی را به جان خواهید خرید؟ پاسخ به این سوالات، استفاده تلفیقی از بستر دیجیتال و ملاقات‌های فیزیکی است که دقیقا مسیر شکل‌گیری ایروکسپو به شمار می‌رود.

 نمایشگاه‌ها و به طور کلی رویدادها، وقایع محدودی از زمان هستند که تنها چندبار در سال رخ می‌دهند. حضور در نمایشگاه، بار زیادی را از دوش تیم بازاریابی برداشته و بار مضاعفی را به تیم پشتیبانی شرکت‌ها تحمیل می‌کند اما برای استفاده حداکثری از این موقعیت، کدام راه را باید انتخاب کرد؟ حضور فیزیکی و یا مجازی؟

جالب است بدانید که با شروع سال ۲۰۲۱ و گذشت نیمی از آن، خبرهای مثبت حاکی از واکسیناسیون عمومی، برگزار کنندگان نمایشگاهی را بر آن داشت تا تقویم خود را پر کرده و رویدادهای نوینی را ترتیب دهند. بزرگترین نمایشگاه آغاز شده در این سال، نمایشگاه اکسپو دبی است که از مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده و سروصدای زیادی نیز به پا کرده است. شما می‌توانید مطلب مربوط به آشنایی با نمایشگاه دبی را در اینجا بخوانید.

اما اینگونه که به‌نظر می‌رسد، بازگشایی فیزیکی نمایشگاه‌ها اندکی زود بوده و باید از امکانات مجازی در این راستا استفاده کنیم، در ادامه ایروکسپو به عنوان سامانه آنلاین نمایشگاهی ایران، راه‌کارهای خود در راستای استفاده حداکثری از نمایشگاه‌های فیزیکی با استفاده از بازوهای مجازی را مطرح خواهد کرد.

وقت شکوفایی به سبک نمایشگاهی فرا رسیده!

با آغاز به کار مجدد نمایشگاه‌های فیزیکی و رونق آنان، مشاغل این حوزه مجددا شکوفا می‌شوند. استخدام مجدد نفراتی که از این حوزه جدا شده بودند، آغاز شده و سازماندهندگان این صنعت، بیش از پیش و حرفه‌ای‌تر از گذشته، برای شکوفایی آن تلاش خواهند کرد اما در نظر گرفتن چندین نکته خالی از لطف نیست!

  • شرکت‌های کوچک و متوسط بسیاری در طول همه‌گیری کرونا، بیش از پیش کوچک شده و دیگر قابلیت حضور در نمایشگاه را ندارند.
  • بسیاری از فعالان صنایع مختلف با سیستم‌های مجازی نیز جواب مثبتی گرفته‌اند پس دیگر نیازی به حضور فیزیکی مطلق در نمایشگاه نمی‌بینند.

چاره ادامه کار، حضور در وبسایت‌هایی و پلتفرم‌هایی جهت حضور در نمایشگاه مجازی مانند ایروکسپو و استفاده از پتانسیل‌های شناخته شده دنیای تکنولوژی است؛ دنیایی که به راستی در دو سال گذشته مخاطبان بیشماری را جذب و مجاب به استفاده بیش از پیش کرده است.


ایجاد پنل کاربری در ایروکسپو، این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر داشتن غرفه مجازی و بازاریابی آنلاین هدفمند، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و بازخوردی سریع دریافت کنید. حضور در این پلتفرم، به معنای قطع رابطه فیزیکی با فعالان حاضر در نمایشگاه‌ها نیست زیرا این بستر، امکان تنظیم جلسات تخصصی B2B و برقراری تماس مجازی یا حضوری را برای شما فراهم خواهد کرد.

مسلما شروع و آشنایی با تکنولوژی‌های جدید، نیازمند زمان است پس برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس گرفته و از نحوه دقیق این راهکار مجازی مطلع شوید.

مزیت حضور در نمایشگاه مجازی