صنعت فولاد و ریخته گری
صنعت فولاد و ریخته گری

اهمیت صنعت فولاد و ریخته‌گری در ایران فرای تصور است!

صنعت فولاد و ریخته گری

ایران با دارا بودن معادن عظیم آهن موفق به کسب جایگاه دهم در میان تولیدکنندگان فولاد خام در جهان شده است، جایگاهی که طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام شده به رتبه هفتم در سال 2025 خواهد رسید.


بررسی موارد و امکان‌ سنجی‌های نشان می‌دهد که دستیابی به این هدف به هماهنگی بیشتری در خصوص استفاده از نیروی بخش خصوصی دارد. یکی از بهترین مکان‌های رویایی بخش خصوصی با بخش دولتی و برگزاری جلسات تخصصی B2B، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت فولاد و معدن در کشور است.

بزرگترین رویداد فولاد و ریخته‌گری کشور، نمایشگاه بین المللی متالوژی (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالبسازی و ریخته گری) موسوم به متافو است که هجدهمین دوره آن در آذر ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.


با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و نیز افزایش سرسام‌آور هزینه‌های غرفه‌داری که با جهش شدیدی همراه بوده است، حضور فیزیکی در نمایشگاه‌ها برای شرکت‌های کوچک و متوسط و کسب‌وکارهای نوپا را بسیار سخت کرده است.


پیشنهاد ایروکسپو در راستای تبلیغات هدفمند و سریع، ایجاد فروشگاه در پنل وبسایت و استفاده از پتانسیل دنیای مجازی بتوانند با هزینه و زمان کمتر، برند و محصولات خود را به فعالان صنعتی و تجاری معرفی کنند.

فولاد؛ محصول کلیدی کشور

نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصتی عالی و تکرار نشدنی برای شرکت‌ها و اشخاص به‌شمار می‌روند تا تا برندها و مزیت‌های رقابتی خود را در بازاری وسیع به نمایش بگذارند و شبکه شرکای تجاری خود را در سطح داخلی و بین‌الملل توسعه دهند.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو ایران با حضور صدها شرکت صنعتی و متخصص در فضایی با بیش از 8 سالن برگزار خواهد شد که در نوع خود بی‌نظیر است.


این رویداد با حضور شرکت از 15 کشور مختلف امکان ایجاد فرصت ملاقات شرکت‌ها و فعالان تجاری و صنعتی با غرفه‌داران از جمله مدیران ارشد، تامین کنندگان، تاجران، سرمایه گذاران، کارشناسان و کاربران نهایی را قراهم خواهد کرد.

حال سوال اصلی اینجاست که چه محصولاتی در نمایشگاه بین‌المللی متافو عرضه خواهند شد و فعالان کدام اصناف امکان گسترش بازار خود را دارند؟


گستره محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بسیار وسیع است، برخی از مواد و محصولاتی که در رویداد بزرگ متافو ارائه خواهند شد، عبارت است از:

  • فناوری و محصولات آهن و فولاد مانند آهن، فولاد و فروآلیاژها، مواد معدنی و مواد اولیه، فناوری فولادسازی، فناوری ساخت، آسیاب های آهن و فولاد، تجهیزات و ماشین آلات، محصولات فولادی
  • ریخته‌گری، قالب گیری، آهنگری و کارهای ماشینی مانند فرآیندهای ریخته گری، قالب گیری و قالب، ماشین کاری، آبکاری الکتریکی، آهنگری گرم و آهنگری سرد، جوش و برش
  • فلزات غیرآهنی شامل آلومینیوم، مس، روی و سرب، فلزات گرانبها مانند طلا، نقره، پلاتین، تیتانیوم و غیره
  • اکتشاف، بهره‌برداری و پالایش، پردازش و تولید، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات غیرآهنی، نگهداری و تعمیرات
  • صنایع معدنی و معدنی شامل زغال‌سنگ و کک ریخته‌گری، مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، تجهیزات معدنی، مشاوره و ژئوتکنیک، اکتشاف و حفاری، ماشین آلات سنگین، خدمات پیمانکاری
  • کوره‌ها، نسوزها و سرامیک‌های صنعتی مانند دیرگدازهای شکل و بی شکل، کوره‌های صنعتی، سرامیک‌های صنعتی، مواد عایق و فیبر، تجهیزات و اجزای نسوز
  • پروژه‌های صنعتی و معدنی شامل پروژه‌های فولاد و صنایع غیرآهنی، پروژه‌های معدنی، پروژه‌های برق، آب و راه، توسعه و تکمیل پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها، پیمانکاری، بیمه، مشاوره و …

فرصت بازاریابی به وسعت بازار ایران در نمایشگاه متافو

همانطور که اشاره شد، فرصت‌های کاری و تجاری در نمایشگاه متافو بخش عظیمی از صنعت داخلی و بازار صادراتی ایران را در بر می‌گیرد. فرصت کم‌نظیر حضور و آشنایی با فعالان حاضر در این نمایشگاه، تکرار نشدنی است پس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باید از هر فرصتی برای تجربه این رویداد استفاده کنند و آن را از دست ندهند.


با توجه به وضعیت فعلی و توانمندی دنیای مجازی در بازاریابی سریع و هدفمند، پیشنهاد ایروکسپو حضور در این وبسایت و ایجاد امکان جلسات تخصصی B2B با فعالان حوزه فولاد و معدن و گسترش بازار است.


نمایشگاه مذکور از تاریخ یک شنبه 14 آذر تا چهارشنبه 17 آذر در تهران و محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد و همراهی شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان و سایر بزرگان صنعت فولاد و معدنی کشور، مهر تاییدی بر حضور و امکان استفاده گسترده از آن است.