نمایشگاه قطعات خودرو
نمایشگاه قطعات خودرو

شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو را با ایروکسپو تجربه کنید

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو به عنوان فرصتی برای صنعتگران خلاق جهت معرفی آخرین محصولات مدرن و نیز آشنایی با صنعت قطعات خودرو سایر کشورها میباشد. نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو هر سال در ماه نوامبر در تهران برگزار میشود و شرکت بازرگانی بین المللی "ایدرو" میزبان این نمایشگاه در هر دو بخش داخلی و خارجی می باشد.

شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو را با ایروکسپو تجربه کنید.

با توجه به رشد روزافزون صنعت خودرو در ایران و افزایش نیاز داخل و موقعیت جغرافیایی کشورمان، شرکت‌های بی‌شماری در خصوص ایجاد همکاری‌های تولید در این زمینه فعال هستند. نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو فرصت مهمی برای ارزیابی سالم چشم‌اندازهای بخش خودرو، افزایش صادرات ویژه، حفاظت از سهم بازار و ایجاد ارتباطات تجاری بلند مدت تلقی می‌شود.

ایروکسپو قصد دارد تا در این مقاله، ابتدا به بررسی وضعیت فعلی صنعت خودرو و سپس اهمیت حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو و نحوه حضور مفید در آن بپردازد پس اگر فعال تجاری مرتبط با صنعت عظیم خودرو هستید، این مطلب مختص شماست.

ایران؛ بیستمین خودروساز دنیا

بر اساس گزارش سازمان سازندگان خودروهای بین‌المللی (OICA)، ایران در حال حاضر با تولید بیش از 821 هزار تن خودرو تا پایان سال 2019، در جایگاه بیستم دنیا قرار گرفت.

بر اساس داده‌های OICA، چین با تولید بیش از 21 میلیون خودرو و 4.36 میلیون خودرو تجاری، بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است.

سپس ایالات متحده دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان است که اگرچه کمتر از نیمی از تولیدات چین را به خود اختصاص می‌دهد. این کشور بیش از 2.5 میلیون خودرو و 8.37 میلیون خودرو تجاری در سال تولید می‌کند.

سایر کشورها به‌ترتیب عبارتند از:

  • ژاپن با 9.68 میلیون خودرو
  • آلمان با 4.66 میلیون خودرو
  • هند با 4.51 میلیون خودرو
  • مکزیک با 3.99 میلیون خودرو
  • کره‌جنوبی با 3.95 میلیون خودرو
  • برزیل با 2.94 میلیون خودرو
  • اسپانیا با 2.82 میلیون خودرو
  • فرانسه با 2.20 میلیون خودرو

در طی سال 2019، سه خودروساز بزرگ ایرانی  یعنی شرکت ایران خودرو، گروه سایپا و پارس خودرو‌، توانستند طی 5 ماه نخست سال، بیش از 345 هزار  دستگاه خودرو تولید کردند.

این در حالی است که بر اساس داده‌های کدال، تولیدات شرکت‌های مذکور در مقایسه با پنج ماه مشابه سال 2018، 0.83 درصد کاهش یافته است اما همچنان بازار داغی در صنعت به‌شمار می‌آید.

نمایشگاه قطعات و لوازم خودرو، مکان بسیار مناسبی برای مراوده و برگزاری جلسات تخصصی با این تولیدکنندگان است؛ بسیاری از تولیدکنندگان کوچک و متوسط قطعات و لوازم خودرویی گوشه‌ای از این بازار عظیم را به‌خود اختصاص دهند اما آیا آینده این صنعت همچنان پربازده خواهد بود؟ آیا ایران در سال‌های آتی نیز در جایگاه بیستم تولیدکنندگان خودرو دنیا خواهد ایستاد؟

طیق اعلام برنامه وزارت صنت، برنامه تولید خودرو در ایران این است 1.6 میلیون دستگاه اتومبیل در سال تولید کند که مقدمات این افزایش تولید، از سال 2022 به بعد فراهم خواهد شد.


جالب این است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان تولیدات به 3میلیون دستگاه در سال 2025 (1404) خواهد رسید که این به معنای صادرات سالانه بیش از یک میلیون خودرو در سال است.

در نهایت، هدف ایران دستیابی به رتبه یازدهم جهان در سال 2025 است؛ هدفی که جز با تکیه به بخش خصوصی میسر نخواهد بود. این چشم‌انداز صنعت خودرو در ایران خود بزرگترین مشوق حضور در نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودروست. حال ایروکسپو چه کمکی به بازاریابی هدفمند شما خواهد کرد؟


ایروکسپو با ایجاد ثبت اطلاعات شما در سامانه آنلاین نمایشگاهی، امکان ارتباط با فعالان این حوزه را برای شما فراهم می‌کند؛ با عضویت در وبسایت ایروکسپو، دیگر نیازی به حضور فیزیکی در نمایشگاه و فرصت سوزی نیست! اینبار اقدام به حضور در نمایشگاه با کمترین هزینه و بالاترین بازده کنید.

تاریخ و مکان برگزاری نمایشگاه

این نمایشگاه از تاریخ 16 الی 19 آبان ماه 1400 به‌مدت 4 روز در محل محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در سنوات گذشته، در هر دوره نمایشگاه بیش از 600 غرفه داخلی و 200 غرفه خارجی حضور داشتند که از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توان به ترکیه، چین، تایوان، هند، آلمان، هلند، ایتالیا، دانمارک، بلژیک، لهستان، امارات متحده عربی، اتریش، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، سوئد، فرانسه، انگلیس و اندونزی اشاره کرد. حال باید دید با توجه به شیوع همه‌گیری کرونا، چه اتفاقاتی در شانزدهمین دوره آن رقم خواهد خورد.

برای دیدن مقاله های بیشتر به وبلاگ ایروکسپو مراجه کنید.